Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου 2013

Φιλοξενία #02, Διατροφή: Τα γλυκά των Χριστουγέννων της Μ. Περπερίδη



Καλημέρα & Χρόνια Πολλά σε όλους!

Καλά, Γλυκά & Αγαπημένα Χριστούγεννα!




Εδώ και ένα μήνα ξεκίνησε η στήλη Φιλοξενίας μου με την Διαιτολόγο, Μαρία Περπερίδη την οποία την βρίσκετε και στο δικό της blog Ιδέες Διατροφής.

Παραμονή Χριστουγέννων σήμερα και ήρθε η ώρα της δεύτερης ανάρτησης για την διατροφή μας.
Για αυτή την συγκεκριμένη φορά αποφασίσαμε με την Μαρία να κάνουμε μια παρατυπία στη διαδικασία.
Μια τόσο δα παρατυπία λόγω των ημερών :-)

Σύμφωνα με την πρώτη μας ανάρτηση δόθηκαν 3 επιλογές για την επόμενη, οι οποίες ήταν:
1) Τα γλυκά των Χριστουγέννων
2) Προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο και διατροφή
3) Ανορθόδοξες Δίαιτες

Τα θέματα 2 και 3 ήρθαν ισόβαθμα, ενώ το πρώτο είχε λιγότερες ψήφους.

Σκεφτήκαμε παρόλα αυτά λόγω των εορταστικών ημερών, να μας μιλήσει η Μαρία για τα γλυκά των Χριστουγέννων για πολλούς λόγους, ένας εκ των οποίων είναι να ενημερωθούμε για το πλέον επίκαιρο θέμα, αυτό των υπέροχων ελληνικών γλυκών που έχουμε ως παράδοση τα Χριστούγεννα.

Ωστόσο, εφόσον δείξατε το ιδιαίτερο ενδιαφέρον σας εξίσου για τα άλλα δύο θέματα, θα είναι αυτά που θα μας απασχολήσουν στις επόμενες αναρτήσεις, τους επόμενους 2 μήνες και για αυτό τον λόγο δεν θα βάλουμε άλλες επιλογές μέχρι και την τρίτη ανάρτηση από σήμερα.

Και τώρα, αφού σας ζάλισα με τα διαδικαστικά...

Σας παρουσιάζω το για άλλη μια φορά ιδιαιτέρως ενδιαφέρον άρθρο της Μαρίας, η οποία μάλιστα μας προτείνει ως λύση τον χορό εάν δεν μπορούμε να αντισταθούμε στις γιορτινές λιχουδιές..!

Μαρία, νομίζω πως αυτή τη συμβουλή θα ακολουθήσω προς το παρόν! :-)

Χρόνια Πολλά & Καλή μας Απόλαυση!
Κ.


Επιτέλους ήρθαν οι γιορτές!!!! Τα Χριστούγεννα είναι αγαπημένη γιορτή τόσο για τους μικρούς όσο και για τους μεγάλους. Όπως σε κάθε γιορτή έτσι και τα Χριστούγεννα εκτός όλων των άλλων εδεσμάτων, υπάρχουν και τα ιδιαίτερα παραδοσιακά γλυκά, τα γνωστά σε όλους μας μελομακάρονα, κουραμπιέδες αλλά και οι δίπλες.
Εκτός όμως από την απόλαυση, τι άλλο μας προσφέρουν τα Χριστουγεννιάτικα γλυκά και τι να επιλέξουμε τελικά;
Ας τα πάρουμε με την σειρά και ας ξεκινήσουμε με τα θετικά….
Αν συγκρίνουμε τα Χριστουγεννιάτικα γλυκά με βάση τις θερμίδες τους δεν θα βρούμε μεγάλες διαφορές και γι΄ αυτόν τον λόγο, αν σκέφτεστε μόνο τις θερμίδες, θα σας πω να καταναλώσετε ό,τι σας αρέσει!!!. Οι θερμίδες διαφοροποιούνται με βάση την κάθε συνταγή αλλά πάνω κάτω ένα μέτριο μελομακάρονο αποδίδει περίπου 150 θερμίδες, ένα μέτριο κομμάτι κουραμπιέ το ίδιο και 1 δίπλα περίπου 100 θερμίδες. Άρα μία μερίδα από καθένα από τα Χριστουγεννιάτικα γλυκά δεν προσφέρει πολλές θερμίδες, αν αναλογιστεί κανείς ότι μία μερίδα γλυκό ταψιού δίνει περίπου 450 θερμίδες ή μία μερίδα τούρτας περίπου 500. Φυσικά αυτό ισχύει αν κάποιος μείνει στην μία μερίδα…
Ένα άλλο θετικό είναι ότι όλα τα γλυκά των Χριστουγέννων περιέχουν ξηρούς καρπούς (τα μελομακάρονα και οι δίπλες καρύδια, ενώ οι κουραμπιέδες αμύγδαλα). Οι ξηροί καρποί προσφέρουν στον οργανισμό πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (τα οποία με βάση έρευνες προστατεύουν το καρδιαγγειακό) καθώς και βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Περισσότερες βιταμίνες του συμπλέγματος Β λαμβάνουμε από το μέλι που περιέχεται στα μελομακάρονα και τις δίπλες. Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β σχετίζονται με την καλή λειτουργία του νευρικού μας συστήματος συμβάλλοντας παράλληλα στην καλή ρύθμιση του μεταβολισμού.
Μέχρι εδώ όλα καλά……Όμως όπως τα περισσότερα γλυκά, έτσι και τα Χριστουγεννιάτικα περιέχουν λιπαρά, και συγκρίνοντάς τα με βάση τα λιπαρά τους παρατηρούμε τις περισσότερες διαφοροποιήσεις τους.
Με βάση λοιπόν τα λιπαρά τους, τα μελομακάρονα είναι σαφώς πιο υγιεινά σε σχέση με τους κουραμπιέδες και τις δίπλες. Αυτό δεν χρειάζεται να είναι κάποιος διαιτολόγος για να το διαπιστώσει, αρκεί να κοιτάξει τις συνταγές τους. Για τα μελομακάρονα χρησιμοποιούμε ελαιόλαδο, για τους κουραμπιέδες βούτυρο, ενώ για τις δίπλες ελαιόλαδο, το οποίο όμως τηγανίζεται.
Το ελαιόλαδο που χρησιμοποιείται για τα μελομακάρονα αποτελεί πολύ καλή πηγή αντιοξειδωτικών και μονοακόρεστων λιπαρών οξέων, ενώ το βούτυρο που χρησιμοποιείται για τους κουραμπιέδες είναι πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά οξέα. Με βάση έρευνες, τόσο τα αντιοξειδωτικά όσο και τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα είναι ευεργετικά για την υγεία μας, σε αντίθεση με τα κορεσμένα λιπαρά, τα οποία συσχετίζονται κυρίως με υπερλιπιδαιμίες, οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν ποικίλα προβλήματα υγείας. Επιπλέον, οι δίπλες μπορεί να τηγανίζονται με ελαιόλαδο, αλλά η υψηλή θερμοκρασία του τηγανίσματος καταστρέφει τις ευεργετικές του ιδιότητες.
Αν θέλετε λοιπόν τη γνώμη μου, την περίοδο των Χριστουγέννων μπορείτε να καταναλώσετε απ’ όλα τα γλυκά!!! Το μόνο που θα ήθελα να τονίσω είναι το γνωστό σε όλους μας «Παν Μέτρον Άριστον».
Αλλά……ακόμη κι αν κάποιος δεν μπορεί να αντισταθεί στην πληθώρα των Χριστουγεννιάτικων γλυκών, η λύση είναι να ασκηθεί, και τι καλύτερο αυτές τις γιορτινές μέρες από τον χορό!!!! 

Σας εύχομαι Γλυκές Γιορτές!!!
Χρόνια Πολλά σε όλους σας με υγεία και χαρά!!!!
Μ. Περπερίδη






Σύντομο Βιογραφικό:

Η Μαρία Περπερίδη γεννήθηκε στο Μεσολόγγι. Το 2000 πέρασε στο τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας - Διατροφής στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και αποφοίτησε το 2004 με βαθμό πτυχίου 7,5 "Λίαν Καλώς". Το 2007 τελείωσε και τις Μεταπτυχιακές της Σπουδές στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο με κατεύθυνση την Διατροφή και Άσκηση και με βαθμό 8,4 "Λίαν Καλώς. Στην πτυχιακή της το 2003 με τίτλο "Διατροφική Παρέμβαση και αξιολόγηση αθλητών υγού στίβου υψηλού επιπέδου", ασχολήθηκε με τις Διατροφικές συνήθειες των αθλητών της Ελληνικής Ομάδας Υδατοσφαίρισης και πως αυτές μπορούν να επηρεάσουν την απόδοσή τους. Στην Μεταπτυχιακή της διατριβή με τίτλο "Η επίδραση της Δίαιτας και της Άσκησης στα ενδομυικά λιποειδή σε διαβητικούς ασθενείς", ασχολήθηκε με ασθενείς με Σακχαρώδη Διαβήτη στην Διαβητολογική Κλινική του Τζάνειου Νοσοκομείου Πειραιά. Από το 2006 διατηρεί Νόμιμο Διαιτολογικό Γραφείο στο Μεσολόγγι.



6 σχόλια:

  1. Πολύ ωραίο άρθρο Μαρία! Καλά και Γλυκά Χριστούγεννα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ Πολύ Αλεξία μου!!! Καλά Χριστούγεννα να έχουμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολυ χρησιμο το αρθρο,ευχαριστουμε!! Καλες γιορτες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ευχαριστώ πολύ!!! Καλές Γιορτές και σε σένα με υγεία και χαρά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κατερινα μου πολυ χρησιμο αρθρο να δω πώς θα το αξιοποιησουμε , καλα Χριστουγεννα και πολλα φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλά Χριστούγεννα σε όλους!
    Είναι πραγματικά πολύ χρήσιμο άρθρο :-)
    Καλά να περάσετε απόψε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα χαρώ να διαβάσω τη δική σας Άποψη!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...