Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2013

Τι σημαίνει για εμένα Τέχνη.




Βάζω το "εμένα" στον τίτλο αυτής της ανάρτησης διότι η τέχνη είναι κάτι τόσο γενικό και άπιαστο που ο καθένας μπορεί πραγματικά να της δώσει και μια διαφορετική έννοια.
Προσωπικά βλέπω την τέχνη αρχικά ως ανάγκη και έπειτα και βασικά ως έκφραση.
Μέσα από την οποιαδήποτε τέχνη εκφραζόμαστε και βγάζουμε τα εσώψυχα μας.
Όποια τέχνη και να αγαπάς, μέσα από αυτή δείχνεις ποιος πραγματικά είσαι, εκφράζεις την ψυχή, την καρδιά και το μυαλό σου.
Δεν μπορείς να της κρυφτείς της τέχνης γιατί για αυτόν ακριβώς τον λόγο ασχολείσαι μαζί της, για να βγάλεις τον πραγματικό σου εαυτό!
Τον εαυτό που δεν μπορείς να εκφράσεις καθημερινά στον εργασιακό σου χώρο και τον κοινωνικό σου περίγυρο.
Τον εαυτό που όλοι έχουμε ανάγκη να βγάλουμε προς τα έξω γιατί δυστυχώς στην καθημερινότητα μας έχουμε μάθει να αναλαμβάνουμε πλείστους άλλους ρόλους με φανταστικές επιδόσεις στην υποκριτική και την υποκρισία...
Η τέχνη μας δίνει φτερά και δεν έχει σύνορα και όρια, όπως έλεγα στην πρώτη μου ανάρτηση!
Κάπως έτσι δημιουργήθηκε αυτό το blog.
Έγινε από την ανάγκη μου να εκφραστώ, να μιλήσω για όλα όσα μας απασχολούν και μας ταλαιπωρούν αλλά και για όλα όσα αξίζει να ζήσουμε και να χαμογελάμε, να μιλήσω για την ίδια την τέχνη αλλά βασικά για να εκφραστώ μέσα από τα μονοπάτια της και την καλλιτεχνική μου ματιά.

Μετά την έκφραση έρχεται φυσικά η δημιουργία, έρχεται το χειροπιαστό αποτέλεσμα των σκέψεων και των ιδεών μας, της μελέτης και του κόπου μας.
Μετά την δημιουργία έρχεται το άγχος του αποτελέσματος.
Ήμουν καλός; Άρεσε αυτό που δημιούργησα;
Έπειτα η αναμονή... και έπειτα το ίδιο το αποτέλεσμα. Η αλήθεια, η πραγματικότητα, η άποψη του κόσμου.
Οι καλλιτέχνες είναι ευαίσθητες ψυχές, πονούν και επηρεάζονται εύκολα, εξαρτώνται ψυχολογικά από την τέχνη τους και τα δίνουν όλα σε αυτήν!

Δεν λέω πως είμαι μια από αυτούς αλλά θα ήθελα πολύ να είμαι!

via


Τουλάχιστον η ματιά μου, οι σκέψεις, η γραφή και η έκφραση μου έχει κάτι από αυτή τους την μαγεία.
Τους καταλαβαίνω, συμπάσχω μαζί τους και εκφράζομαι πολλές φορές μαζί τους.
Το να είσαι καλλιτέχνης είναι δύσκολο πράγμα γιατί εκτός από τα μάτια του κόσμου έχεις να αντιμετωπίσεις κυρίως τους δικούς σου δράκους και να κυνηγήσεις τις δικές σου χίμαιρες!
Είσαι ο πιο αυστηρός σου κριτής και θέλεις τα πάντα στην εντέλεια.
Δεν σημαίνει πως είσαι στον κόσμο σου όμως πολλές φορές χρειάζεται να κλειστείς σε αυτόν για να βγάλεις τον καλύτερο σου εαυτό!

Η τέχνη όμως είναι κάτι το οικουμενικό και γενικό.
Δεν είναι για λίγους ή για κάποιους και δεν χρειάζεται κάποιος να το κάνει μόνο επαγγελματικά. Μπορεί απλά να ασχολείται προς τέρψη της ψυχής του.

Πολλές φορές δεν καταλαβαίνεις πιο είναι το κύριο επάγγελμα και πιο το χόμπι κάποιου, μιας και ο καλλιτέχνης άνθρωπος ότι και να κάνει, θα το κάνει πάντα με μια άλλη χάρη, με έναν άλλο τρόπο... πιο γλυκό, πιο ουσιώδες.
Τουλάχιστον ευχαριστιέμαι και χαίρομαι όταν άγνωστοι άνθρωποι με ρωτούν αν είμαι ηθοποιός ή κάτι άλλο σχετικό... Αυτό σημαίνει πως ο τρόπος που εκφράζομαι, που κινούμαι, που κοιτώ και μιλώ έχουν κάτι το ευγενικό, κάτι το παιδευμένο και το καλλιτεχνικό.

Δεν είμαι μια από αυτούς, όμως θα ήθελα πολύ να είμαι!

Έχω μάθει να κάνω τα πάντα από λίγο, να τα δοκιμάζω όλα και να τα προλαβαίνω όλα και αυτό το έχω πληρώσει γιατί ποτέ δεν δόθηκα αποκλειστικά σε κάτι, στο ένα!
Όμως δεν μπορώ να διορθώσω τον χαρακτήρα και την πολυπραγμοσύνη μου.
Δεν μπορώ να μην κάνω τα πάντα. Δεν μπορώ να μην τρέχω για όλα, ξέρω όμως πως έτσι δεν θα αισθανθώ ποτέ την απόλυτη χαρά της αφοσίωσης στην τέχνη μου!

Δεν είμαι μια από αυτούς, όμως θα ήθελα πολύ να είμαι!

Απλά ελπίζω κάποια στιγμή να μπορέσω έστω να ξανα ασχοληθώ με αυτό που λατρεύω!
Κ.


via




19 σχόλια:

  1. Και για μένα περιέγραψες τέλεια το τι σημαίνει τέχνη Κατερινάκι.Ανάγκη και έκφραση,αυτά τα δύο θα κρατήσω όπως πολύ σωστά επισήμανες.Θα σου ευχηθώ να κάνεις πάντοτε αυτό που σου αρέσει,αυτό που αγαπάς και σε γεμίζει είτε το τελειώνεις,είτε όχι γιατί για μένα σημασία έχει το ταξίδι.
    Σε καλημερίζω με γλυκό φιλί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το είπες υπέροχα Μιράντα μου...καμιά φορά ξεχνάμε πως το πιο σημαντικό σε αυτά που κάνουμε είναι το ταξίδι!
      Σε ευχαριστώ!
      Γλυκές Καλημέρες!!!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Κατερίνα μου. Πολύ μου άρεσε η σημερινή σου ανάρτηση!!!! Καλλιτέχνες είμαστε όλοι μας με τον ένα ή τον άλλο τρόπο όταν ασχολούμαστε με αυτό που μας αρέσει και πρώτα το απολαμβάνουμε εμείς και μετά οι υπόλοιποι. Καλλιτέχνης μπορεί να γίνει ο καθένας μέσα από τη δουλειά του με την μεταφορική σημασία της αλλά όπως πολύ καλά είπες η τέχνη δεν είναι κάτι το συγκεκριμένο, δεν έχει όρια, ούτε μπορεί να οριστεί με ακρίβεια και αυτή είναι η μαγεία της!!!! Μπορεί ο καθένας μας να τη φανταστεί, να την ορίσει και να τη δει όπως θέλει.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλλιτέχνες είμαστε όλοι μας, όταν αγαπάμε αυτό που κάνουμε το κάνουμε με πάθος!
      Καλημέρα Μαράκι μου!

      Διαγραφή
  3. μπραβο φιλη μου!
    ακρως εκφραστικη η σημερινη σου αναρτηση!
    τη καταχαρηκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά κοριτσάκι!
      Μοιραζόμαστε εξάλλου την ανάγκη και την αγάπη για έκφραση!
      Καλημέρα!

      Διαγραφή
  4. Κατερινάκι καλησπέρα! Η σημερινή σου ανάρτηση δεν χωράει σχολιασμούς από κανέναν μας θεωρώ, γιατί ήταν κάτι σαν ενδοσκόπηση..
    Εγώ θα σου ευχηθώ από εδώ και πέρα να ανακαλύψεις αυτά που σε γεμίζουν σαν άνθρωπο και να είσαι πάντα και παντού ο εαυτός σου! Είναι κρίμα να καταπιέζεσαι ακόμα και στον κοινωνικό σου περίγυρο, ελευθερώσου και να είσαι αυθεντική όπου κι αν βρίσκεσαι γιατί μόνο έτσι θα νιώσεις εσωτερική γαλήνη! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Κατερίνα μου! Πιστεύω πως δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην καταπιέζεται και να είναι πλήρως ο εαυτός του παντού και καθημερινά, ειδικά την εποχή που διανύουμε και είναι πολύς ο κόσμος που ασχολείται με πράγματα που δεν αγαπά.
      Πίστεψε με, ο εαυτός μου είμαι όσο μπορώ παντού (γιατί όταν εργάζεσαι σε μια εταιρία με 300 άτομα προσωπικό, υπάρχουν πάντα όρια και τύποι) και αυτό είναι που φαίνεται να αναγνωρίζουν οι γύρω μου, απλά αυτό που θέλω να πω είναι πως όταν κάνεις την τέχνη σου γυρίζεις μέσα στη ψυχή σου και γίνεσαι το καλύτερο που μπορείς μιας και κάνεις αυτό που αγαπάς περισσότερο!
      Εκεί ήθελα να δώσω βάση και όχι στο ότι καταπιέζομαι σε κάτι...
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Τι ομορφη αναρτηση. Οπως λεω κι εγω η τεχνη ειναι τροπος ζωης κ ο καθενας μας με τον ενα η με τον αλλο τροπο δημιουργει! Σου ευχομαι να μπορεσεις να ξανασχοληθεις μ´αυτο που λατρευεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαράκι έχουμε ακριβώς την ίδια οπτική!
      Να είσαι καλά!
      Καλό βράδυ Σαββάτου!

      Διαγραφή
  6. Κατερίνα μου οι διαπιστώσεις σου και μόνο, δείχνουν πως έχει ήδη κατακτήσει την πιο σπουδαία τέχνη. Τη ζωή.
    Εύχομαι ολόψυχα να την φτάσεις πέρα απ' τα όρια της και να την εξελίξεις στην προσωπική σου μορφή τέχνης.
    Φιλιά πολλά & να έχεις ένα όμορφο σαββατόβραδο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, με τιμούν απίστευτα τα λόγια σου!
      Είσαι μοναδικός άνθρωπος.
      Καλό και όμορφο Σαββατόβραδο και σε εσένα! ;-)

      Διαγραφή
  7. Στο εύχομαι ολόψυχα κορίτσι μου!
    Να είσαι ένας από αυτούς!
    Ξέρω τη λατρεία σου με το χορό!
    Αλλά και όταν εκτιμάς μια τέχνη για μένα σημαίνει πολλά!
    Καλό σου βράδυ Κατερίνα μου! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο Αριστέα μου, η εκτίμηση της τέχνης είναι ήδη από μόνη της σπουδαίο πράγμα! Είσαι μια καλλιτέχνης και εσύ και ξέρω πως με καταλαβαίνεις :-)
      Σε ευχαριστώ για όλα!
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  8. Το ίδιο σημαίνει και για εμένα η τέχνη Κατερίνα. Πρώτα από όλα ανάγκη... κι έκφραση.
    Δεν είμαι άνθρωπος της τέχνης, είμαι της επιστήμης. Όμως πιστεύω πως όταν κάτι το κάνεις με την καρδιά σου, το αγαπάς, το πονάς και δίνεις την ψυχή σου σε αυτό, δεν μπορεί παρά να είσαι καλός! Αυτό μας ολοκληρώνει σαν ανθρώπινες υπάρξεις!
    Εύχομαι μέσα από την καρδιά μου να συνεχίσεις να εκφράζεσαι δημιουργικά μέσα της τέχνης όπως τόσο πολύ αγαπάς!
    Φιλάκια πολλά-πολλά! Να'σαι καλά Κατερινάκι μου! Καλό σαββατόβραδο!!! :))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι όμορφα και σωστά που το έθεσες με την θετική σου σκέψη Pinky μου!
      Σε ευχαριστώ πολύ για την ευχή σου!!!
      Καλό Σαββατόβραδο! Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Γλυκούλι Mayumaki μου!
    Το θυμάμαι πολύ καλά το οτι χορεύεις! Δυστυχώς εμένα με έχει φάει η δουλειά και η καθημερινότητα...βέβαια αν έβρισκα μια πραγματικά αξιόλογη σχολή και βατή οικονομικά (άλλο τεράστιο θέμα αυτό...) θα έβρισκα στα σίγουρα και τον χρόνο να πάω!
    Η φωτογραφία σου είναι τέλεια! Σε ευχαριστώ τόοοοοσο πολύ!!!!

    Κάνεις πολύ καλά και σπουδάζεις την μουσική σου! Είναι υπέροχο να ασχολείσαι σοβαρά με κάθε είδους τέχνη και σε γεμίζει τόσο πολύ σαν άνθρωπο και προσωπικότητα!

    Είσαι φανταστική, σε ευχαριστώ για τα υπέροχα σου λόγια!!!

    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Απίθανη περιγραφή με απλότητα και ευστοχία. Λέξεις που έψαχνα καιρό.. Πόσο ασχημο να μην μπορείς να βγάλεις τα χρώματα του μυαλού σου έξω.. Πόση μοναξιά ανάμεσα σ'αυτούς τους γκρίζους ανθρώπους? Δυστυχώς το λίγο απ'όλα δεν ταΐζει τον εγωισμό μου για ένα ολοκληρωμένο αποτέλεσμα, και είναι κατι που, ή θα μετανιώνω μια ζωή, η θα με σηκώσει μια μέρα να αφοσιωθώ στο ένα ( όποιο και να'ναι αυτό ). Κάποιες φορές αναρωτιέμαι αν ήμαστε όντως τυχεροί ή καταδικασμένα άτυχοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Απίθανη περιγραφή με απλότητα και ευστοχία. Λέξεις που έψαχνα καιρό.. Πόσο ασχημο να μην μπορείς να βγάλεις τα χρώματα του μυαλού σου έξω.. Πόση μοναξιά ανάμεσα σ'αυτούς τους γκρίζους ανθρώπους? Δυστυχώς το λίγο απ'όλα δεν ταΐζει τον εγωισμό μου για ένα ολοκληρωμένο αποτέλεσμα, και είναι κατι που, ή θα μετανιώνω μια ζωή, η θα με σηκώσει μια μέρα να αφοσιωθώ στο ένα ( όποιο και να'ναι αυτό ). Κάποιες φορές αναρωτιέμαι αν ήμαστε όντως τυχεροί ή καταδικασμένα άτυχοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα χαρώ να διαβάσω τη δική σας Άποψη!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Αναγνώστες