Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2019

Αυτά που μας μαθαίνουν τα παιδιά: Μάθημα 1ο


Είναι δεδομένο πως τα παιδιά μας μαθαίνουν πολλά και αρκεί να τους δώσουμε την απαραίτητη προσοχή για να τα αφουγκραστούμε και να αντλήσουμε το μάθημα που πήραμε.
Είχα αυτή τη σκέψη, να γράψω σε κάποιες αναρτήσεις τα μαθήματα που λαμβάνω εγώ από τη κόρη μου και μέσα από αυτά να συζητάμε τη σημαντικότητα τους.

http://www.parenting.com


Αυτό το σκέφτηκα για δυο λόγους.
 - Ο ένας είναι πως καθημερινά τα παιδιά, μας βομβαρδίζουν στη κυριολεξία με απίστευτες ατάκες, ολόκληρες κουβέντες και ατελείωτες συζητήσεις.

Και αντί πολλές φορές να σταματήσουμε ότι κάνουμε και να ακούσουμε τι έχουν να μας πουν, συνεχίζουμε τις δουλειές μας ή τους λέμε εμείς (που τα ξέρουμε όλα...) πως είναι ή πως πρέπει να είναι τα πράγματα και πως πρέπει να διαχειριστούν τις καταστάσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν ή πως πρέπει να σκέφτονται...
Και τελικά δεν θυμόμαστε καν τι ήρθαν να μας πουν.

Μη με παρεξηγήσετε, οι γονείς έχουμε τεράστια ευθύνη απέναντι στα παιδιά μας και όντως σε πολλές περιπτώσεις χρειάζεται να τα προστατέψουμε και να τους πούμε  πως έχουν τα πράγματα.

Όμως θέλω να δώσω βαρύτητα στο πόσο τελικά τα ακούμε.
Τα αφήνουμε να ολοκληρώσουν τη σκέψη και τη κουβέντα τους;
Τα κοιτάμε στα μάτια;
Αφιερωνόμαστε σε αυτά εκείνη τη στιγμή;

 - Ο δεύτερος λόγος είναι για να κινητοποιήσω και εσάς να δώσετε την απαραίτητη προσοχή όταν σας μιλούν αυτά τα πανέξυπνα και μακράν ανώτερα από εμάς πλάσματα!

Δείτε το σαν πρόκληση, να σημειώνετε έστω ένα μάθημα που πήρατε την κάθε ημέρα από τα παιδιά, δικά σας ή μη.

Και ελάτε να φτιάξουμε ένα hastag #τιεμαθααποταπαιδια , ώστε να κινητοποιήσουμε και άλλους να κάνουν το ίδιο.


Και τότε που ξέρετε; Μπορεί ο κόσμος μας να γίνει λίγο καλύτερος!
Το μόνο σίγουρο είναι πως εμείς θα γίνουμε πολύ πιο ενσυνείδητοι και θα γεμίσουμε σημαντικές και όμορφες εικόνες το μυαλό και τη καρδιά μας!


Κάνω λοιπόν την αρχή με το 1ο μάθημα:
Τώρα τελευταία χωρίς κανένα συγκεκριμένο λόγο φορώ τις περισσότερες φορές σκουρόχρωμα ρούχα, γκρι, μπλε σκούρα, μαύρα κλπ.
Γνωρίζω πως τα παιδιά προτιμούν τα χρώματα όμως δεν είχα καταλάβει πως το έχει παρατηρήσει η μικρή μου και θα την έχει ίσως ενοχλήσει.
Μια ημέρα έτυχε να φορέσω μια ριγέ λευκή με ροζ μπλούζα και τότε με κοίταξε, άνοιξε διάπλατα τα μάτια της και μου είπε:
"Πολύ όμορφη μπλούζα φοράς μαμά! Μου αρέσει πολύ!"

Ποιο είναι το μάθημα;
Το μάθημα είναι πως τα παιδιά τις περισσότερες φορές δεν θα τονίσουν το αρνητικό και δεν θα σου πουν αρνητική κουβέντα, όπως η κόρη μου δεν μου είπε τίποτα για τα σκουρόχρωμα ρούχα που προφανώς της είχαν κακοφανεί.

Όμως θα αρπάξουν τη πρώτη ευκαιρία για να τονίσουν τα θετικά, τα όμορφα και θα σου δώσουν τα εύσημα απλά και μόνο γιατί φόρεσες μια χαρούμενη και με χρώμα μπλούζα!

Σε αντίθεση με εμάς τους ενήλικες που πρώτη μας κουβέντα είναι η αρνητική, η πρώτη μας σκέψη για τους άλλους είναι κριτική και συζητάμε περισσότερο αυτά που μας έκαναν αρνητική εντύπωση, δε νομίζετε πως παίρνουμε ένα καλό μάθημα από μια τόσο αγνή και αληθινή αντίδραση;

Εσείς τι "κοπλιμέντα" λαμβάνετε από τα βλαστάρια σας;
Ελάτε να τα μοιραστούμε εδώ,  στη bloggo-γειτονιά , στο instagram ή όπου αλλού!

Καλή εβδομάδα!
Κατερίνα
Practitioner Coach

- Ακολουθείστε με στο Instagram για καθημερινά θέματα που αφορούν στο Coaching!
@lifecoach.katerina_valsamidi









13 σχόλια:

  1. Α, το γλυκούλι μου!!! Όντως τα παιδιά διαθέτουν διεισδυτική ματιά και σκέψη. Παράλληλα, επειδή είναι εκ φύσεως αισιόδοξα, αγαπούν και τα χαρούμενα χρώματα! Πολλά μαθήματα παίρνει κανείς από τα παιδιά, κι άμα μεγαλώνοντας, μας...έμενε λίγη αθωότητα από την παιδική ηλικία, θα αντιμετωπίζαμε πρόσωπα και καταστάσεις καλύτερα.. Καλημερούδια και καλή εβδομάδα Κατερίνα μου. Τα φιλιά μου σε σένα και στο χαρωπό ζουζούνι σου! ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή εβδομάδα Πετράδι μου και πολλά φιλιά και σε εσάς!
      Πραγματικά, πόσο διαφορετικός θα ήταν ο κόσμος αν μας έμενε έστω αι λίγη αθωότητα;
      Τουλάχιστον όσοι έχουμε το νού μας και δίνουμε λίγο παραπάνω προσοχή, παίρνουμε πολλή από την όμορφη ενέργεια τους και τον τρόπο σκέψης τους!

      Διαγραφή
  2. Μάλιστα !
    να μια ιδιαίτερα πολύτιμη προσέγγιση της αλήθειας Κατερίνα μου, που δεν είχα φανταστεί ή σκεφτεί. Βλέπεις τα κορίτσια μου είναι γυναίκες πια και έχω λησμονήσει πράγματα αλλά έρχεσαι εσύ και με επαναφέρεις σωστά σε μια πραγματικότητα.
    Αυτά τα μαθήματα θα τα παρακολουθήσω Κατερίνα γιατί έχουν πολλά να προσφέρουν.
    Να χαίρεστε τον άγγελό σας.
    Κατερίνα καλή βδομάδα να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή εβδομάδα Γιάννη!
      Έτσι κάπως γίνεται, ξεχνάς τα δικά σου, έπειτα τα θυμάσαι με τα παιδιά σου και μετά πάλι τα ξεχνάς... Λες και υπάρχει κάποια συνομωσία πίσω από όλο αυτό για να μη μείνουμε για πάντα παιδιά.. ;-)
      Να χαίρεσαι τις γυναίκες σου!!!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  3. Πόσο όμορφα προσεγγίζεις το θέμα των παιδιών Κατερίνα μου !! Και έχεις απόλυτο δίκιο Αυτά τα όμορφα μαθήματα τα παίρνω από τα εγγόνια μου , τα κορίτσια μεγάλα πιά δεν είχα ποτέ σκεφτεί έτσι !! Αλλά και τώρα είναι πολύτιμα τα μαθήματα σου !!! Χαίρομαι για τα δικά σου δρώμενα !!
    ΠΟλλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παρατήρησε τα όσο μπορείς Νικόλ μου! Ρούφηξε κάθε τους στιγμή και προσπάθησε να σκεφτείς και εσύ λίγο σαν αυτά. Νομίζω πως αν ξεπεράσουμε το κόλλημα οτι εμείς τα ξέρουμε όλα και αυτά είναι "παιδιά" έχουμε να μάθουμε πολλά όμορφα πράγματα και το σπουδαιότερο... Να γίνουμε πιο αληθινά ευτυχισμένοι!
      Σε φιλώ γλυκά!

      Διαγραφή
  4. πολυ μου αρεσε αυτη σου η προσεγγιση Κατερινα μου
    οτι αφορα τα παιδια με αγγιζει ιδαιτερα
    πολλα μπραβο και επιτυχια σε οτι κανεις

    φιλια πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα, δεν είναι οι πιο σημαντικοί άνθρωποι στο κόσμο;!
      Να είσαι καλά Κική μου γλυκιά! Σε ευχαριστώ πολύ.
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  5. Πολύ μου άρεσε η ιδέα σου Κατερίνα. Μικρές στιγμές απόλαυσης οι παρατηρήσεις των παιδιών που αξίζει κανείς να κρατάει σε ένα ημερολόγιο-χαράς για τις δύσκολες ώρες :)!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Απαντήσεις
    1. Κατερινάκι μου! Σε ευχαριστώ για το σχόλιο σου :-)
      Ακριβώς αυτό... Ξέρεις πόσες φορές λέω να τα γράφω σε ημερολόγιο για να μη ξεχνώ ατάκες και στιγμές και τελικά περνούν οι μέρες και δε τα καταφέρνω;
      Κάπως έτσι σκέφτηκα και αυτή τη στήλη για να μπορώ να είμαι πιο συγκεντρωμένη στη στιγμή και να τα θυμάμαι :-)
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  7. Πολύ όμορφα ξεδιπλώσες τις σκέψεις σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα χαρώ να διαβάσω τη δική σας Άποψη!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Αναγνώστες